cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 20 september 2015

Pizza met jalapeño

Het leukste aan zelf pizza maken vind ik het samenstellen van de topping. Ik had net mijn eerste paprika geoogst, en dat moest gevierd worden! Omdat ik van te voren niet echt had bedacht wat ik wilde koken, was het een beetje behelpen met wat ik tegenkwam. Het resultaat mocht er zijn, deze pizza's zijn heerlijk als lunch, maar je kunt ze ook nog wat kleiner maken en als hapje serveren.


Ingrediënten

200 g bloem
12 g verse gist
1 tl zout
1 tl suiker
1 el olijfolie
100 ml lauw water
4 el jalapeño
1 groene paprika
4 el mais
100 g crème fraîche
1 mozzarella

Bereiding

Meng de bloem, zout en suiker in een ruime kom. Maak een kuiltje in het midden en verkruimel hierin de gist. Voeg de olijfolie en 3/4 van het water toe en meng alles tot een glad en soepel deeg, voeg meer water toe indien nodig. Laat het deeg afgedekt 45 minuten op kamertemperatuur rijzen.

Laat de mais uitlekken, snijd de paprika in reepjes, snijd de mozzarella in plakken.Verdeel het deeg in 4 porties en rol uit tot een dikte van een halve centimeter. Bestrijk de pizza's met de crème fraîche, verdeel de jalapeño, paprika en mais erover, sluit af met de mozzarella. Strooi er zwarte peper naar smaak over en bak de pizza in 20 tot 25 minuten in de op 200° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte).

Voor 2 tot 4 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten