cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

donderdag 13 augustus 2015

Pittige tonijnsalade

Ik ben gek op tonijnsalade! Inmiddels heb ik ook de nodige varianten uitgeprobeerd, en vandaag deel ik mijn nieuwste creatie met je. Ik heb mierikswortel en chilipeper gebruikt, allebei pittig maar op een andere manier. Over het algemeen laat ik de zaadlijsten van pepers gewoon zitten - als je niet zo van pittig houdt, gebruik dan vooral milde pepers en verwijder de zaadlijsten. Je kunt ook een deel van de mierikswortel vervangen door mayonaise of een milde mosterd. Geef er lekker je eigen draai aan en geniet ervan! O ja, mierikswortel in een potje is tegenwoordig in sommige supermarkten te koop, anders vind je het waarschijnlijk in Oost-Europese winkels.

Ingrediënten

1 blikje tonijn
2 el kappertjes
1 el fijngehakte rode ui of sjalot
1 takje citroentijm
1 chilipeper
1 el mayonaise
2 tl mierikswortel
scheut witte wijnazijn
versgemalen peper en zout

Bereiding

Laat de tonijn uitlekken, hak de chilipeper fijn. Risp de tijmblaadjes van de tak. Meng de tonijn met de chilipeper, rode ui, tijm en kappertjes in een ruime kom. Voeg de mierikswortel en de mayonaise toe en meng goed door elkaar. Breng op smaak met zout, peper en azijn.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten