cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

maandag 22 juni 2015

Avocado-kipburgers

Ik had bedacht dat het weer's tijd was voor een lekkere hamburger - een echte, zelfgemaakte, sappige hamburger met kraakverse sla. Zoals meestal had ik een vaag idee dat in de loop van de dag vorm krijgt. Toevallig zag ik dat één van pins op Pinterest net heel veel aandacht trok - toevallig het recept voor een avocado-kipburger. Hij stond al een jaar op mijn Pinterest bord "food I need to try soon"... soon was dus vandaag! In het oorspronkelijke recept worden crackers met limoensmaak gebruikt...die ik net zo min kon vinden als het alternatief: tortilla chips met limoensmaak. Ik vond wel crackers met olijfolie en oregano en een verse limoen, en mijn poelier verkoopt geen kipgehakt maar een mengsel van kalkoen- en kipgehakt. Ik kocht lekker verse broodjes en ananas op eigen sap en binnen de kortste keren zat ik te smikkelen van deze heerlijke burger. Je begrijpt het al, dit is een blijvertje.


Ingrediënten

300 g kipgehakt
½ avocado
1 jalapeñopeper
een paar takjes koriander
1 teentje knoflook
50 g toastjes olijfolie-oreganosmaak
versgemalen peper en zout
sap van ½ limoen
4 schijven ananas op eigen sap

Bereiding

Hak de knoflook, jalapeñopeper en koriander fijn, snijd de avocado in kleine blokjes. Maal de toastjes fijn. Meng deze ingrediënten met elkaar in een kom.Meng het gehakt erdoor, voeg het limoensap en zout en peper naar smaak toe. Verdeel het gehakt in 4 porties en vorm er burgers van. Verwarm een grillpan gril de ananas aan elke kant 2 minuten. Haal uit de pan en gril de burgers aan elke kant 3 tot 4 minuten.
Serveer met een (mais)broodje, de gegrilde ananas en wat sla.

Voor 2 personen






Geen opmerkingen:

Een reactie posten