cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

dinsdag 5 mei 2015

Grissini met komijn en sjalot

Grissini, ofwel soepstengels. Ze zijn makkelijk te maken en geven net dat kleine extraatje aan je soep. Zoals veel van mijn recepten, is ook dit recept door toeval ontstaan. Ik wilde broccolisoep maken voor de lunch, maar bedacht dat alleen soep net iets te weinig was. In eerste instantie dacht ik aan kleine gevulde broodjes maar bij nader inzien paste dat niet in mijn schema vandaag. Dus besloot ik om grissini te maken, en omdat ik niet helemaal afscheid kon nemen van een vulling mengde ik gewoon wat sjalot en komijn door het deeg.


Ingrediënten

200 g bloem
½ tl zout
½ el honing
10 g verse gist
1 sjalot
½ el komijn
2 el olijfolie

Bereiding

Hak de sjalot fijn. Verhit de olie op laag vuur in een pan, fruit de sjalot en de komijn 5 minuten, laat een beetje afkoelen.
Doe de bloem in een ruime kom, voeg de verkruimelde gist, zout, honing en 75 ml lauw water toe. Kneed van deze ingrediënten een zacht deeg, voeg als laatste de sjalot toe. Het deeg moet zacht zijn maar niet nat aanvoelen (voeg in dat geval wat meer bloem toe). Laat het deeg afgedekt minimaal 45 minuten rijzen.
Kneed het nogmaals door en verdeel het in 8 porties. Rol met je handen tot rolletjes van 1 cm dikte. Leg ze op een met bakpapier bekleed bakblik en bak ze 12 minuten in de op 220° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte).

Voor 8 stuks




Geen opmerkingen:

Een reactie posten