cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

maandag 11 mei 2015

Geroosterde asperges

Ik ben dol op asperges - groen of wit, gekookt of gegrild, ik vind het allemaal heerlijk. Zo lang ik me kan herinneren vond ik het altijd een feest als er asperges op tafel kwamen. In het dorp waar ik opgegroeid ben, staan tijdens het aspergeseizoen nog steeds stalletjes langs de weg waar je kraakverse asperges kunt kopen. Helaas is het iets te ver om ze daar te kopen, maar over het algemeen kun je hier op de markt of bij de groenteboer ook prima asperges krijgen. Vandaag ging ik voor groene asperges. Ik heb ze geroosterd en als bijgerecht geserveerd. Een heerlijk bijgerecht dat weinig aandacht vraagt.


Ingrediënten

350 g groene asperges
1 sjalot
blad van 3 takjes dragon
versgemalen peper en zout
olijfolie

Bereiding

Schil het onderste deel van de asperges en verwijder het droge uiteinde. Hak de sjalot en de dragon fijn. Leg de asperges in een ovenvaste schaal, verdeel de dragon en sjalot erover, voeg zout en peper naar smaak toe schenk er wat olijfolie overeen. Schep de asperges om zodat ze rondom met olie bedekt zijn. Rooster de asperges 10 tot 12 minuten in de op 200° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte), controleer of ze beetgaar zijn.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten