cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

dinsdag 21 april 2015

Uit de moestuin: kruiden en bladgroenten

Inmiddels heb ik de eerste bladgroenten uitgezaaid. De bladmosterd, radijsjes en spinazie zijn de eersten die de kou trotseren. Ook de snijbiet laat zich voorzichtig zien. De wortels zitten ook al in de grond, maar dat schijnt best lang te duren, dat wordt dus een oefening in geduld.
Mijn voorganger had rabarber geplant, maar die liet zich niet zijn. Ik was bang dat ik de plant per ongeluk eruit getrokken heb. Een paar dagen nadat ik nieuwe rabarber geplant had, stak de "oude" plant de kop op. Ik hoop dus op een zeer rijke oogst en rabarbertaart volgens het recept van mijn tante.
Ik vind het altijd heerlijk om met verse kruiden te koken, die zijn dus goed vertegenwoordigd in mijn tuin. Ik heb 2 soorten kervel, maggi, oregano en citroenmelisse uitgezaaid. Van mijn ouders heb ik daslook uit eigen tuin gekregen, en er stond al wat munt. Munt en daslook neigen tot woekeren, als je niet oplet nemen ze de hele tuin over. Van mijn vader kreeg ik de tip om de bodem uit een emmer te snijden, de emmer in te graven en daar de daslook en de munt in te planten zodat de wortels niet ongestoord hun gang kunnen gaan.
Verder heb ik een aantal kruiden geplant: rozemarijn, dragon, lavendel en tijm. Die kunnen wel tegen een stootje.

Lavendel

Rozemarijn

Tijm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten