cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zaterdag 25 april 2015

Foodblogswap: Geroosterde aubergines met yoghurtsaus

April loopt alweer op z'n eind, tijd voor de foodblogswap! Deze maand mocht ik koken van Joan's Story, een fijn blog over eten, gezondheid, lifestyle en vintage. De recepten zijn vegetarisch, maar ook voor niet-vegetariërs valt er voldoende te kiezen. Joan's Story is het resultaat van een zoektocht naar een bewuste manier van eten, waarbij gezond en lekker elkaar niet uitsluiten. Ik vind het altijd leuk om te lezen over mensen die op een positieve manier omgaan met voedselintoleranties en hiermee ook anderen kunnen inspireren. Het was dan ook niet moeilijk om iets lekkers te vinden, en ik besloot al vrij snel dat ik de aubergine met yoghurt-muntsaus wilde uitproberen. Met een portie tomatenrijst en wat verse salade was het een heerlijke maaltijd. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat dit lauwwarm ook heerlijk is als hapje.


Ingrediënten

2 grote aubergines 
150 g Turkse yoghurt
2 el amandelen
1 tl gedroogde oregano
1 tl gedroogde munt
1 tl sumac
1 sjalot
citroensap
versgemalen peper en zout
olijfolie

Bereiding

 Snijd de aubergines in plakken van 1 cm, strooi er royaal zout op en laat ze 15 minuten staan. Spoel de aubergines goed af, dep ze droog en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat. Bestrijk ze met olijfolie en strooi er zout en peper overheen. Rooster de aubergines 20 tot 25 minuten in de op 200° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte).
Hak ondertussen de sjalot en de amandelen fijn en meng samen met de munt, oregano en sumac door de yoghurt, breng het geheel op smaak met zout, peper en citroensap.
Serveer de plakjes aubergine met de yoghurt.

Voor 2 personen


1 opmerking:

  1. Leuk! Dankjewel voor je leuke stukje en het lekkere recept :)
    Het ziet er erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen