cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zaterdag 18 april 2015

Bloemkool met kervel

Mijn moeder maakte vroeger af en toe een heerlijk bloemkoolragout, met een witte saus om je vingers bij af te likken. En eigenlijk wilde ik precies dit ragout maken met die lekkere bloemkool die ik net gekocht had. De saus is echter best machtig - en op deze prachtige lentedag wilde ik liever iets lichters eten. Daar paste het bosje kervel prima bij - een heerlijk frisgroen kruid met een licht anijsachtige smaak. Het bekendste gerecht met kervel is waarschijnlijk kervelsoep, maar je kunt er zo veel meer mee doen. In Nederland lijkt kervel een beetje ondergewaardeerd te zijn, kervel is niet altijd even makkelijk te verkrijgen. Ik hoop binnenkort mijn eigen kervel te oogsten. Maar nu snel naar het recept!

Ingrediënten

½ bloemkool
1 rode paprika
1 el gerookte paprikapoeder
1 kleine ui
1 bosje kervel
2 el olijfolie
versgemalen peper en zout
2 hardgekookte eieren

Bereiding

Verdeel de bloemkool in roosjes, snijd de paprika in vieren en dan in fijne reepjes. Hak de ui en de kervel fijn. Halveer de eieren.
Verhit de olie in een pan op midddelhoog vuur, fruit de ui en de gerookte paprika 2 minuten, doe dan de bloemkool erbij. Doe het deksel op de pan en rooster de bloemkool 5 minuten, voeg dan 1 tot 2 kopjes water en een wat zout toe en laat afgedekt 5 minuten koken. Voeg de paprika toe en laat nog 5 minuten koken, de groenten moeten beetgaar zijn. Breng het geheel op smaakt met peper en zout en roer de kervel erdoor. Serveer met de eieren.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten