cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

dinsdag 30 december 2014

Mini-frittata's - Foodblogswap

Voor de foodblogswap kookte ik deze maand van Annemiekes blog eethetbeter.nl. Je vindt hier allerlei recepten voor elke gelegenheid. Lekker eten staat centraal, met daarbij veel aandacht voor gezonde voeding en bewust eten. Wat ik zelf erg leuk vind zijn de zoete en hartige tussendoortjes en de leuke recepten voor ontbijt en lunch. Genoeg inspiratie dus als je een keer wat anders wilt dan een boterham met kaas. Zelf was ik op zoek naar inspiratie voor een hartig hapje voor oudejaarsavond. En dat heb ik gevonden! Tussen alle lunchgerechten kwam ik een recept tegen voor mini-frittata's. De basis is vrij eenvoudig en je kunt naar hartenlust variëren. Je kunt er restjes gekookte of rauwe groenten in verwerken, maar ook restjes vlees of beleg. Ik ging voor een vegetarische variant met tomaten, mozzarella en basilicum - een frittata caprese dus. Je kunt ze ook prima invriezen, maak dus gerust was meer!

Ingrediënten

1 tomaat 
2 zongedroogde tomaten op olie
1 kleine rode ui
1 teentje knoflook
1 el verse basilicum
1 el geraspte Parmezaanse kaas
60 g mozzarella
1 tl gedroogde oregano
3 eieren
versgemalen zout en peper

Bereiding

Snijd de tomaat, zongedroogde tomaten, ui, knoflook en basilicum heel fijn, meng door elkaar en breng op smaak met zout en peper.
Kluts de eieren, voeg oregano, zout en peper en de Parmezaanse kaas toe. Snijd de mozzarella in stukjes.
Vet 6 muffinvormen in en verdeel het tomatenmengsel over de vormpjes. Leg de stukjes mozzarella erop. Giet nu voorzichtig de eieren erop. Bak de frittata's 20 minuten in de op 200° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte), laat ze 5 minuten in de vorm afkoelen.

Voor 6 stuks


Geen opmerkingen:

Een reactie posten