cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 2 november 2014

Grissini

Iedere keer als ik in de winkel grissini zie liggen zeg ik tegen mezelf dat ik die binnenkort eindelijk eens zelf ga maken. En vandaag is het er dan eindelijk eens van gekomen. Terwijl de bonensoep stond te pruttelen, dacht ik dat ik daar eigenlijk nog iets bij moest, iets kleins, grissini dus. Eigenlijk een heel simpel recept, en prima om een soep of salade op te pimpen.

Ingrediënten

125 g bloem
1 tl droge gist
snufje zout
1 el honing
1 el olijfolie
50 ml lauw water
1 el maanzaad

Bereiding

Kneed een soepel deeg van alle ingrediënten behalve het maanzaad, laat het afgedekt 45 minuten rijzen. 
Vorm het deeg tot een balletje en rol door het maanzaad. Verdeel het deeg in 8 gelijke stukken en maak er rolletjes met ½ cm dikte van. Leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat en bak ze 20 tot 25 minuten in de op 200° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte). 
Laat ze een beetje afkoelen, serveer bij een soep of salade.

Voor 8 stuks 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten