cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 19 oktober 2014

Kiprollade met broccolipasta

Terug van een heerlijke vakantie kan ik niet wachten om weer de keuken in te duiken. Ik had wel een kleine keuken in mijn vakantieverblijf, en de mooiste markt van Barcelona op 5 minuten, maar al die leuke restaurants en tapasbars waren ook wel erg verleidelijk. Bovendien ben ik koken op gas gewend, de keramische kookplaat was dus een uitdaging op zich. Vandaag heb ik me dus lekker uitgeleefd in mijn eigen keuken.


Ingrediënten

2 kipdijfilets (+ 400 g)
4 plakjes bacon
2 el pesto
grana padano, geraspt
1ui
3 teentjes knoflook
3 tomaten
300 g broccoli
2 el rozijnen
200 g pasta
5 takjes platte peterselie
zout, versgemalen peper
1 tl chilipoeder of wat verse chilipeper
5 el olijfolie

Bereiding

Halveer de kipdijfilets, doe er wat peper op, bestrijk een kant met pesto en doe er wat geraspte grana padano op. Rol het vlees op, wikkel om elk rolletje een plak bacon en zet vast met een satéprikker.
Snipper de ui, snijd de tomaat in blokjes, snijd de chilipeper fijn en hak de peterselie. Verdeel de broccoli in roosjes.
Verhit 3 el olijfolie in een hapjespan op matig vuur, braad het vlees hierin rondom bruin, haal uit de pan. Braad in de resterende olie de helft van de ui, 2 geperste teentjes knoflook en de chilipeper of het chilipoeder aan. Voeg na 3 minuten de tomaten toe, bak eventjes mee en blus af met het kookvocht van de pasta. Doe het vlees terug in de pan en stof het in 20 minuten gaar, keer af en toe om. Roer de peterselie door de saus, breng op smaak met zout en peper.
Kook de broccoli en de pasta in ruim water met een snufje zout beetgaar, laat uitlekken. Vang van daarbij van allebei 1 glas kookvocht op.
Verhit de resterende olie in een pan, fruit hierin de overige ui en een geperst teentje knoflook.Voeg de pasta, broccoli, rozijnen en wat kookvocht van de broccoli toe, meng door elkaar en laat goed doorwarmen, breng op smaak met peper en zout en serveer samen met de kiprollades.

Voor 2 tot 3 personen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten