cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

donderdag 4 september 2014

Curry met zoete aardappel en courgette

Laatst had ik ergens een recept gezien met zoete aardappel en courgette, iets met een ovenschotel - dacht ik. Dus had ik zoete aardappels gekocht, de moestuin levert nog steeds ruime hoeveelheden courgettes op, ik zat me al helemaal te verheugen en toen - kon ik het recept niet meer vinden. Ja, dat was even balen. Maar ook wel een uitdaging, want ik had verder niet echt iets in huis waar ik zo snel iets mee kon verzinnen. Het werd uiteindelijk een soort van Indiase curry. Ik zou zeggen probeer het eens, want het was echt lekker! En ondertussen zoek ik nog even naar het recept van de ovenschotel...


Ingrediënten

600 g zoete aardappel
600 g courgette
1 tomaat
1 ui
1 teentje knoflook
stuk verse gember van 2 cm
1 kleine rode chilipeper
2 el garam masala
165 ml kokosmelk
2 el mosterdolie
zout

Bereiding

Snijd de ui, knoflook, gember en chilipeper fijn. Snijd de zoete aardappel en de courgette in blokjes.
Verhit de olie in een hapjespan op laag vuur, fruit hierin de ui, knoflook, gember, chilipeper en garam masala 5 minuten. Voeg de zoete aardappel toe en bak rondom aan. Doe de kokosmelk erbij, vul het blikje een keer met water en voeg dat ook toe en doe de courgette erbij. Breng aan de kook, laat afgedekt 10 tot 15 minuten koken. Breng op smaak met zout.

Voor 2 personen





1 opmerking:

  1. Super lekker! begreep alleen niet wat ik met de tomaat moest doen. En meestal zijn blikjes kokosmelk rond de 400 mL, dus heb hem niet kunnen gebruiken om te vullen met water.

    Maar dit recept is zeker voor herhaling vatbaar!

    BeantwoordenVerwijderen