cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

vrijdag 1 augustus 2014

Trifle van met bramen en rode bessen

Als kind trok ik er altijd met mijn oma op uit om verse bramen te plukken. Een goede gewoonte die ik graag in ere houd - zo graag dat ik vandaag zelfs de sportschool gespijbeld heb. Dit jaar zijn de bramen er vroeg bij, de eerste heb ik 2 weken geleden al geplukt. Eigenlijk wilde ik het afgelopen weekend al bramen gaan plukken, maar op de een of andere manier is het er niet van gekomen. Ik heb het geluk dat ik op 5 minuten fietsafstand prachtige bramenstruiken vind, die helemaal vol hangen met rijpe, sappige bramen. Op de terugweg heb ik een bakje ricotta gekocht en thuis ging ik meteen aan de slag met deze heerlijke trifle.


Ingrediënten

100 g bramen
75 g rode bessen
250 g ricotta
50 g amandelen
2 el honing of ahornsiroop

Bereiding

Risp de rode bessen van de steeltjes, hak de amandelen grof. Roer de ricotta glad met de honing of siroop, roer de amandelen door de ricotta. 
Neem 2 hoge glazen met een ruime opening. Schep 1 el van de kaas in elk glas, doe er wat rode bessen op. Geef hier 1 el ricotta op en strooi er wat bramen op. Maak zo nog 2 lagen, eindig met bramen.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten