cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 10 augustus 2014

Pasta met venkel


Venkel is zo'n heerlijke groente die verder weinig nodig heeft qua smaak. Ik ben dol op de zoetige, anijsachtige smaak. Zo dol, dat ik venkel in de moestuin gezaaid heb, en het lijkt erop dat ik over een paar weken kan genieten van mijn eerste eigen venkeloogst. Ondertussen ben ik blij dat je venkel ook in bijna elke supermarkt kunt krijgen, en geniet ik van dit heerlijke pastagerecht dat wat extra bite krijgt door de grof gehakte amandelen.

Ingrediënten

2 venkelknollen
1 ui
1 teentje knoflook
1 chilipeper
1 blikje ansjovis in olijfolie
50 g amandelen
2 takjes tijm
zout, peper
2 el olijfolie
200 g pasta

Bereiding

Snijd de venkel doormidden, verwijder de stronk en snijd de venkel in reepjes. Hak de ui, chilipeper en knoflook fijn, hak de amandelen grof. 
Kook de pasta in ruim water met een snufje zout beetgaar, giet af en laat uitlekken.
Kook de venkel in 5 tot 7 minuten beetgaar, giet af, bewaar 1 glas van het kookvocht. 
Verhit de olie in een hapjespan op middelhoog vuur en bak hierin de ui, knoflook, chilipeper en ansjovis 10 minuten. Voeg de venkel, tijmblaadjes en het kookvocht toe en kook het geheel een paar minuten. Breng op smaak met zout en peper, meng met de pasta en de amandelen.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten