cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

vrijdag 15 augustus 2014

Kip met kappertjes en olijven

Een paar dagen geleden lag het nieuwe Jamie Magazine in de bus en dan voel ik me altijd een beetje jarig. Omdat ik een enorme fan ben én omdat ik het abonnement van een lieve vriendin voor mijn verjaardag heb gekregen. Ik begin dan ook meteen heel enthousiast te bladeren en plak stickers bij de recepten die ik wil uitproberen. Vaak zit het de helft van het blad onder de stickers, en dan werkt ook niet echt. Het leukste is toch om meteen een recept uit te proberen, dus dat heb ik vandaag ook maar gedaan - niet zonder er zelf een draai aan te geven natuurlijk.


Ingrediënten

2 kippenbouten
1 kleine rode ui
2 teentjes knoflook
sap van ½ citroen
1 tl geraspte citroenschil
5 el olijfolie
2 el kappertjes + 2 el kappertjesvocht
100 g pruimen
1 tl chilivlokken
zout en peper
2 takjes verse oregano

Bereiding

Leg de kippenbouten in een ovenvaste schaal, bestrooi met zout en peper naar smaak. Hak de ui, knoflook en oregano fijn. Ontpit de pruimen en snijd ze in stukjes. Meng alle ingrediënten en giet het mengsel over de kip, laat afgedekt minimaal 6 uur in de koelkast marineren. 
Rooster de kip afgedekt 45 minuten in de op 200° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte), rooster het daarna nog ongeveer 15 minuten onafgedekt op 170° op de heteluchtstand, zodat het vlees mooi bruin wordt.
Lekker met een frisse salade.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten