cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

maandag 25 augustus 2014

Courgette in paprikasaus


De courgettes tieren welig in de moestuin, en daar ben ik blij mee. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in zo korte tijd zo veel recepten met dezelfde groente heb bedacht, en ik ben er nog lang niet op uitgekeken. Gelukkig is het einde voorlopig nog niet in zicht. Dit stoofgerecht is heel makkelijk te bereiden, ideaal voor warme dagen wanneer je liever niet te veel tijd in de keuken wilt doorbrengen.

Ingrediënten

600 g courgette
1 ui
1 teentje knoflook
1 rode chilipeper
1 el paprikapuree
handvol verse munt
zout, peper
2 el olijfolie
1 glas water

Bereiding

Hak de ui, knoflook, chilipeper en munt fijn. Snijd de courgette in blokjes. Verhit de olie op middelhoog vuur in een hapjespan, fruit de ui, knoflook en chilipeper 2 minuten. Doe dan de courgetteblokjes erbij, bak ze een paar minuten mee. Roer de paprikapuree erdoor en blus af met het water. Breng aan de kook en laat afgedekt 10 minuten koken. Roer de munt erdoor en breng op smaak met peper en zout.

Voor 2 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten