cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 20 juli 2014

Limoengelei met aardbeien

Als je me een beetje kent weet je dat ik niet vaak toetjes op tafel zet. Niet omdat ik ze niet lekker vind, maar ik ben het van huis uit niet gewend. Af en toe maakte mijn moeder op zondag pudding, maar dat was het dan ook wel. Dus als ik met dit weer de keuken induik voor een toetje, dan weet je dat het speciaal moet zijn. Toen ik mijn Siciliaans kookboek doorbladeren was, kwam ik dit heerlijke recept voor limoengelei tegen, en laat ik nou net wat limoenen gekocht hebben...De citroenmelisse doet het ook erg goed, en dus stond ik ondanks de 27° die het thermometer aangaf, in de keuken om een toetje te maken. En ik zou het zo weer doen....Het smaakt het lekkerst als je het rechtstreeks vanuit de koelkast serveert. In plaats van aardbeien kun je ook ander vers fruit erbij serveren.

Ingrediënten

de geraspte schil van 1 limoen
8 blaadjes citroenmelisse
50 g maizena
150 g suiker
500 ml water
500 g aardbeien

Bereiding

Spoel een kom om met koud water. Meng de suiker met de maizena. Hak de citroenmelisse fijn en doe samen met de limoenschil en het water in een pan en breng langzaam aan de kook terwijl je de suiker met een garde door het water roert. Blijf roeren en laat het mengsel 2 minuten op laag vuur koken. Neem de pan van het vuur en geef het gelei in de kom, laat minimaal  2 uur koelen in de koelkast. 
Snijd de aardbeien in stukjes en server ze met de gelei. 

Voor 4 personen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten