cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zaterdag 19 april 2014

Paella met rogvleugel en gamba's

Vanochtend had ik echt nog geen idee wat ik moest koken. Na een afspraak was ik nog even in de stad blijven hangen. Ik besloot een wandeling over de markt te maken, en bij de viskraam zag ik rogvleugel liggen. Even verderop zag ik een kookwinkel in mooie paellapan, en toen was 1+1=2. Nadat ik de trotse eigenaar was geworden van de paellapan, liep ik terug naar de viskraam voor een stukje rogvleugel en wat verse gamba's. Veel meer dan dit heb je ook niet nodig voor een goede paella. 

Ingrediënten

200 g paellarijst
250 g rogvleugel
200 g ongepelde gamba's
1 rode paprika
75 g doperwten (diepvries)
100 g cherrytomaten
1 ui
2 teentjes knoflook
snufje saffraan
450 ml visbouillon (van tablet)
1 tl paprikapoeder
zout, peper
2 el olijfolie
½ citroen

Bereiding

Hak de ui en de knoflook fijn. Week de saffraan in 150 ml kokend water, snijd de vis in repen. Laat de doperwten ontdooien, snijd de tomaten in vieren en de paprika in blokjes. Snijd de citroen in parten.
Verhit de olie op middelhoog vuur in de paellapan, fruit de ui en de knoflook 2 minuten. Voeg de rijst toe, schep om tot de rijst met olie bedekt is. Doe de groenten erbij, bak even mee. Blus af met het saffraanwater en de bouillon, laat op laag vuur 10 minuten koken zonder te roeren. Breng de bouillon op smaak met zout en peper.
Leg de vis en de gamba's op de paella en zet nog 15 minuten onder in de op 190° graden voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte). Strooi wat peper over de vis, serveer de paella met de citroenpartjes.

Voor 2 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten