cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

maandag 21 april 2014

Aardbeien-mascarponetaart

Ik had nog wat mascarpone en aardbeien over van de trifle die ik gemaakt had, én ik had gisteren een nieuwe bakvorm gekocht: een langwerpige met losse bodem! Ik hoefde dus niet lang na te denken wat ik met de mascarpone ging doen... Ik heb de mascarpone gemengd met wat kwark om het wat minder machtig te maken. Deze taart is echt een lekkere fris-zoete traktatie!

Ingrediënten

Voor het deeg:
175 g bloem
1 ei
35 g poedersuiker
70 g koude boter

Voor de vulling:
125 g mascarpone
125 g magere kwark
1 ei
20 g vanillepuddingpoeder
250 g aardbeien

Bereiding:

Voor het deeg:
Kneed alle ingrediënten tot een soepel deeg, wikkel het in plastic folie en leg minimaal 1 uur in de koelkast.

Voor de vulling:
Meng de mascarpone met de kwark, het ei en het puddingpoeder. Snijd de aardbeien in plakjes.

Rol het deeg tussen 2 stukken huishoudfolie of op een bebloemd werkvlak uit ter grootte van de bakvorm, leg in de licht ingevette vorm, snijd boventollige randen af. Leg de aardbeienplakjes op de bodem, schenk het mascarpone mengsel erover, strijk de bovenkant glad met de bolle kant van een lepel.
Bak 30 tot 35 minuten in de op 180° voorverwarmde oven (onder- en bovenwarmte). 

Voor een langwerpige taartvorm van 36 x 12 cm of een ronde vorm van 24 cm 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten