cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

dinsdag 11 maart 2014

Huishoudbeurs 2014

Ergens begin februari kreeg ik een mail: of ik zin had om naar de huishoudbeurs te gaan. Ik kreeg spontaan een visioen van massa's vrouwen met boodschappentassen en trolleys die bij de RAI in de metro stappen en met alle bagage het verdere in- en uitstappen nagenoeg onmogelijk maken. Wil ik daar echt tussen zitten?  
Dus stuurde ik een mailde terug dat ik heel graag de gratis perskaarten zou ontvangen, ik naam een dagje vrij van mijn werk zodat ik de weekenddrukte kon vermijden en sprak met vriendin en vast proefkonijn C. af bij de RAI.

Onder het genot van een kopje thee namen we in de perskamer van de RAI alle informatie door om onze route uit te stippelen. Ik was ruim 10 jaar geleden voor het laatst op de huishoudbeurs geweest, en dan kijk je toch wel eventjes je ogen uit. Gelukkig viel het op dinsdag reuze mee met de drukte, we hoefden dus nergens in de rij te wachten of op onze tenen te staan. We gingen vooral voor de dingen die we nog niet kenden, stands van de grotere winkelketens hebben we voor een groot deel overgeslagen. 

Als foodblogger ben je altijd op zoek naar nieuwe ingrediënten, kookgerei en alles wat je ook maar enigszins kunt gebruiken voor de presentatie van je gerechten. En ook al puilen je kasten uit, je ziet toch altijd wel iets wat je echt nodig hebt. 
Ik viel voor 2 prachtige aardewerken schalen (eigenlijk had ik álle schalen wel willen hebben, maar dan moet ik eerst verhuizen). De Bossche bollen waren ook onweerstaanbaar.... Ooh, en de voetmassage lijkt me ook wel wat...maar nu eerst naar Foods & Drinks.
Daar tref je natuurlijk de grote bekende merken maar ook minder bekende bedrijven. Kaashandel Habben Jansen had diverse soorten kaas op de plank. In eerste instantie ging ik voor een stuk kaas met cantharellen, maar uiteindelijk werd het een stuk Belsagio. Een heerlijk pikante kaas die je prima in de plaats van Parmezaanse kaas kunt gebruiken.
Ook aanwezig was de Organization to promote Japanese restaurants. Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat dat nodig is, maar met hun sushi trek je volgens mij iedereen over de streep. 
Ik was heel benieuwd naar de pasta zonder koolhydraten. En wat vond ik er nou van? Als ik heel eerlijk ben deed de smaak me niet aan pasta denken. Ik kan ook niet zeggen dat het niet lekker was, maar het deed me eerder denken aan mihoen. Prima dus als je wilt minderen met koolhydraten. 
Verder waren er allerlei kookdemonstraties en kon je van alles proeven. Amazing Oriental had verschillende basispakketten voor onder sushi, Thais en Indiaas koken, en ze lieten zien wat je allemaal met de verschillende producten kunt maken. 
In een apart gedeelte kon je een aantal dranken proberen. We gingen voor een glaasje 43 met citroensap en water. Ik ben normaal niet zo van de sterke drank maar dit was wel lekker. Ik denk dat ik dit binnenkort eens in een dessert ga verwerken...

Nadat vriendin C. zichzelf had getrakteerd op een mooie messenset, was het tijd om weer terug te gaan naar de Fashion & Beauty hal, want we waren nu echt aan een voetmassage toe! Kortom, een geslaagde dag!




De kaarten zijn beschikbaar gesteld door Socialitepr, consumpties etc. waren voor eigen rekening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten