cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

dinsdag 25 februari 2014

Witte bonen met spinazie

Eigenlijk was ik iets anders van plan met de witte bonen maar ik had gisteren een flinke bos wilde spinazie gekocht in een Turkse winkel, en die smaakt vers nou eenmaal het lekkerst. Dus werd het witte bonen met spinazie. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar geloof me, het is zoooo lekker! En dat andere recept? Dat maak ik binnenkort.
Ik heb de spinazie niet gewogen, maar het was een flinke bos. ik denk dat je voor dit recept ongeveer 600 gram wilde spinazie nodig hebt. Je kunt natuurlijk ook "gewone" spinazie gebruiken, dan heb je aan 300 gram voldoende.
Dit gerecht kun je ook heel goed een dag van te voren klaar maken. Kook dan de bonen de dag ervoor, warm het gerecht in de pan op en voeg de spinazie toe.

Ingrediënten

180 gedroogde witte bonen
600 g wilde spinazie
10 cherry tomaten
1 ui
2 teentjes knoflook
1 chilipeper
1 el madras kerriepoeder
zout
1 el groentebouillon
2 el olijfolie

Bereiding

Laat de bonen overnacht weken in ruim water, giet af. 
Snijd de ui in ringen, hak de knoflook en de chilipeper fijn. Snijd de tomaten in vieren. Was de spinazie goed, verwijder de stelen en hak de spinazie grof.
Verhit de olie in een pan op matig vuur en fruit hierin de ui, knoflook, chilipeper en kerriepoeder. Voeg na 2 minuten de bonen, groentebouillon en een snufje zout toe. Voeg zoveel water toe dat de bonen 2 centimeter onder staan. Breng met het deksel op de pan aan de kook, laat op laag vuur koken. Controleer na 45 minuten of de bonen bijna gaar (= zacht) zijn, voeg dan de tomaten toe. Laat nog 10 minuten koken, voeg dan de spinazie in porties toe en laat slinken. Breng op smaak met zout.

Voor 2 personen

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten