cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

zondag 2 juni 2013

Indiase kip met aubergine en spinazie

Als kind had ik al iets met India. Wanneer ik een Bollywood film zag, zat ik met mijn neus aan de tv geplakt. Hetzelfde heb ik met Indiaas eten; de kleuren en geuren zijn overweldigend en maken het moeilijk om te kiezen. Dit recept is bij toeval ontstaan, ik had niet echt bedacht wat ik ga koken en heb lukraak wat dingen uit de koelkast gepakt. En ik vond het zo lekker dat ik het vandaag weer gemaakt heb, en nu heb ik wel opgeschreven wat er precies in zit. 
Ik hoop dat je net zo van dit gerecht gaat genieten als ik!

Ingrediënten

350 g kipfilet
400 g aubergine
250 g (wilde) spinazie
1 tomaat
½ bos verse koriander
5 el Turkse yoghurt
1 cm verse gember
1 kleine ui
½ Mdme Jeanette peper
2 teentjes knoflook
1 el kipbouillon (instant)
1 el garam masala
zout
3 el olie

Bereiding

Halveer de aubergines en bestrooi ze met wat zout, laat 10 minuten staan. Spoel de aubergines goed af en snijd ze in blokjes. Snijd de kip in reepjes. Hak de ui fijn, maak de peper, gember en knoflook fijn in een vijzel of in de keukenmachine. Snijd de tomaat in blokjes, hak de koriander grof. Scheur - als je wilde spinazie gebruikt - grotere spinazieblaadjes in stukken. 
Verhit de olie in een hapjespan op matig vuur, fruit de ui een minuut. Voeg gember, knoflook, peper en garam masala toe, bak nog ongeveer 3 minuten. Voeg het vlees toe en bak het rondom aan. Doe de aubergine erbij, bak tot de aubergine lichtbruin wordt. Doe dan de yoghurt, tomaat en kipbouillon erbij, meng alles goed en laat afgedekt 10 minuten koken op laag vuur. Voeg de spinazie toe en laat slinken. Roer de koriander erdoor, voeg indien nodig wat zout toe. 
Lekker met rijst of naan.

Voor 2 tot 3 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten