cover

cover

Printvriendelijke versie

Voor een printvriendelijke weergave kun je op de titel van het recept klikken. Onderaan vind je de Print Friendly button. De printvriendelijke versie opent in een nieuw venster.

vrijdag 25 januari 2013

Chili con carne

Toen ik in Mexico was, kwam ik dit gerecht op geen enkele menukaart tegen. Best jammer, want ik had heel graag eens geproefd hoe ze het in Mexico maken. Weer thuis ben ik zelf maar gaan zoeken naar verschillende recepten om mijn eigen recept te creëren. En ik moet zeggen, ik ben heel erg blij met het resultaat!
Toevallig zag ik laatst verse Jalapeño pepers, ik heb dus meteen een kleine voorraad in de vriezer gedaan. Je komt ze niet heel vaak tegen in Nederland, maar een andere pittige peper is een prima vervanging.

Ingrediënten

400 g rundergehakt
1 ui
2 teentjes knoflook
1 jalapeño peper
1 tl komijn
2 tl koriander
1 tl paprikapoeder
½ tl chilipoeder
2 tl gedroogde oregano
400 g tomaten
1 blik kidneybonen
1 groene (punt) paprika
1 rode (punt) paprika
1 glas water
zout
 4 el olie

Bereiding

Hak de ui en de jalapeño peper fijn. Spoel de kidneybonen af en laat uitlekken. Snijd de paprika in reepen, halveer de tomaten en snijd ze vervolgens in dunne plakken. 
Verhit de olie in een diepe pan op matig vuur en bak hierin het gehakt rul. Voeg, wanneer het gehakt bijna gaar is, ui, peper, de geperste knoflook en alle kruiden behalve de oregano toe. Bak even mee, doe na 3 minuten de tomaten, de oregano en het water in de pan. Laat afgedekt 15 minuten koken. Laat de paprika 3 minuten meekoken, doe dan de kidneybonen erbij. Laat de bonen goed doorwarmen, breng de chili op smaak met zout.

Voor 2 tot 3 personen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten